Heb je personeel in dienst? Dan is een polis Arbeidsongevallen natuurlijk wettelijk verplicht! Over deze verzekering leggen we je hieronder alles uit. Wil je meer info hierover? Vraag hiernaast dan snel je vrijblijvende afspraak aan!
De verplichte verzekering Arbeidsongevallen vergoedt slachtoffers van een arbeidsongeval dat zich op een van de volgende plaatsen voordoet:
Maar ook wanneer een arbeidsongeval zich voordoet tijdens een teambuilding-evenement of een feest dat door uw onderneming wordt georganiseerd.
Deze kosten van het slachtoffer van een arbeidsongeval worden vergoed:
Er is ook een vergoeding voorzien voor het gezin van de werknemer die door een arbeidsongeval overlijdt.
Er is geen vergoeding voor:
De vergoeding in geval van tijdelijke arbeidsongeschiktheid is wettelijk vastgelegd op 90% van het basisloon (met beperking tot het wettelijke loonplafond).
Indien u niet voor de verzekering arbeidsongevallen excedent (aanvullende wet) heeft gekozen, wordt het basisloon dat gebruikt wordt voor de berekening in geval van tijdelijke of blijvende arbeidsongeschiktheid beperkt tot het wettelijk loonplafond.
De medische kosten worden terugbetaald op basis van RIZIV-tarieven.
De waarborgen, uitsluitingen en limieten zoals hierboven beschreven zijn niet exhaustief. Raadpleeg de algemene voorwaarden en de IPID (raadpleegbaar onderaan deze pagina) voor u een verzekeringsovereenkomst onderschrijft.
Wij vergemakkelijken u het leven
Dankzij een volledig gedigitaliseerd beheer hoeft u ons uw documenten niet meer per post op te sturen. Voortaan biedt digitale tool van Federale Verzekering u de volgende mogelijkheden:
U kunt op onze begeleiding rekenen...
Als een van uw werknemers het slachtoffer wordt van een zwaar arbeidsongeval, kunt u op onze gespecialiseerde dienst rekenen voor de begeleiding van slachtoffers van zware arbeidsongevallen en hun gezin.
... en een beroep doen op onze knowhow
U kunt gebruikmaken van het advies van onze dienst Preventie.
Het Belgische recht is van toepassing op dit product.
Het contract heeft een looptijd van drie jaar en wordt stilzwijgend verlengd voor een periode die gelijk is aan de initiële duur.
* Uitgereikt in Brussel op 25/04/2018, 26/04/2017, 27/04/2016, 29/04/2015, 23/04/2014 en 15/05/2013 tijdens de uitreiking van de DECAVI Trofee Niet-Levensverzekeringen in de categorie: "Mijn onderneming: Verzekering Arbeidsongevallen". Oplossingen van 12 verzekeringsmaatschappijen kwamen in aanmerking in deze categorie. Meer info op www.decavi.be
Heeft u een klacht?
Gelieve u dan in de eerste plaats te wenden tot de contactpersoon die belast is met uw dossier. Zijn/haar gegevens vindt u terug in onze briefwisseling. U kan uw klacht ook schriftelijk indienen op:
Federale Verzekering, Dienst Klachtenbeheer, Stoofstraat 12, 1000 Brussel.
Tel: 02 509 01 89 - beheer.klachten@federale.be
Indien u niet tevreden bent met het antwoord van onze Dienst klachtenbeheer, kunt u zich richten tot de
Ombudsman van de Verzekeringen, de Meeûssquare 35, 1000 Brussel - Fax: 02 547 59 75 - info@ombudsman-insurance.be
Deze bepalingen doen geen afbreuk aan uw recht om een rechtsvordering in te stellen.
Tel: 02 509 04 11
Ma - Vrij : 9u tot en met 17u
Tel: 0800 14 200
Ma - Vrij : 9u tot en met 17u
Federale Verzekering stelt alles in het werk uw bescherming als klant te waarborgen en schikt zich naar de wettelijke bepalingen voor de bescherming van uw privéleven, het gebruik van uw gegevens en het bewaren van hun vertrouwelijkheid.
De maatschappij neemt alle noodzakelijke voorzorgen om belangenconflicten te vermijden, te voorkomen en te beheren. Ze baseert zich op objectieve criteria voor het aanvaarden van een risico, de tarificatie en de uitbreiding van de waarborgen. U kunt deze segmentatiecriteria raadplegen.
Meer infoAlles weten over jouw contracten, jouw financiële producten of je gegevens,… met andere woorden, dankzij My Federale heb je toegang tot jouw volledig verzekerings/bellegingsportefeuille 24u/24,
7 dagen/7 !
Meld je aan | Heb je nog geen MY FEDERALE ? Vraag het hier aan > |