Volgens recent onderzoek van zowel Unizo als het Federaal Planbureau kampt zowat de helft van de Belgische ondernemers met de rompslomp van de eigen administratie. Hoe komt dat en hoe kunnen we dat verhelpen? Met het verplichte gebruik van Peppol in het vooruitzicht belichten backoffice-experts Els Sleeckx en Niki Mertens het belang van digitalisering. Ook in eigen huis helpen we onze klanten om het beheer van verzekeringspolissen te vereenvoudigen en digitalisering te omarmen.
Niki Mertens & Els Sleeckx
Backoffice experts bij Adminworx
We ontvangen allemaal minder papier in onze fysieke brievenbus. Overheden, dienstbedrijven, banken en verzekeraars moedigen ons aan om te switchen naar digitaal. Kunnen bedrijven al hun afdelingen digitaliseren? "Dat kan,” zegt Mertens. “Facturatie en boekhouding zijn het meest voor de hand liggend, omdat we er thuis ook mee te maken hebben. Verder kan je als ondernemer overal digitalisering inschakelen: van HR tot sales en van marketing tot logistiek. Er bestaan intussen performante tools om je daarbij te helpen: digitale agenda’s, boekhoudprogramma’s, CRM- (een tool om klantengegevens mee te beheren), ERP- (een tool om bedrijfsprocessen te automatiseren en te beheren) en facturatiesystemen, Dropbox …”
Wat moet je doen als je nog geen stap richting digitalistering hebt gezet? “Alles start met een duidelijke structuur en procedures,” adviseert Sleeckx. “Maak eerst een aantal overzichten: alle taken die je uitvoert, de tools die je daarvoor gebruikt, de tijd die je aan elke taak spendeert. Welke taken zijn het moeilijkst of het meest tijdrovend? Wat zou je graag gedigitaliseerd zien? Ga dan na welke kosten je daarvoor moet maken en hoeveel budget je ervoor hebt. Vraag daarna advies van experts in deze materie, zoals je boekhouder.”
Tel: 02 509 04 11
Ma - Vrij : 9u tot en met 17u
Tel: 0800 14 200
Ma - Vrij : 9u tot en met 17u
Federale Verzekering stelt alles in het werk uw bescherming als klant te waarborgen en schikt zich naar de wettelijke bepalingen voor de bescherming van uw privéleven, het gebruik van uw gegevens en het bewaren van hun vertrouwelijkheid.
De maatschappij neemt alle noodzakelijke voorzorgen om belangenconflicten te vermijden, te voorkomen en te beheren. Ze baseert zich op objectieve criteria voor het aanvaarden van een risico, de tarificatie en de uitbreiding van de waarborgen. U kunt deze segmentatiecriteria raadplegen.
Meer infoAlles weten over jouw contracten, jouw financiële producten of je gegevens,… met andere woorden, dankzij My Federale heb je toegang tot jouw volledig verzekerings/bellegingsportefeuille 24u/24,
7 dagen/7 !
Meld je aan | Heb je nog geen MY FEDERALE ? Vraag het hier aan > |