?
Hulp nodig?
Gaan

Mijn FEDERALE Verzekering: FAQ

We vonden geen resultaat die voldoen aan je zoekcriteria.

My Federale

Hoe verloopt de aanvraag voor het aanmaken van een nieuwe gebruikersnaam?

U dient zich in eerste instantie te registreren als gebruiker, dit doet u door het registratieformulier in te vullen. Het verdere verloop van de procedure is afhankelijk van uw persoonlijke situatie.
My Federale

Ik wens toegang te krijgen tot Mijn FEDERALE Verzekering, maar ik beschik niet over een e-mail adres

U kan ons contacteren. 
My Federale

Waar kan ik mijn klantnummer(s) terugvinden?

Uw klantnummer (bestaande uit 5 of 6 cijfers) staat vermeld op het merendeel van de correspondentie die u van ons ontvangt (contracten, enz.). U kan ons uiteraard contacteren als u uw klantnummer niet onmiddellijk terugvindt. Hou indien mogelijk een verzekeringscontract of andere correspondentie bij de hand wanneer u ons telefonisch contacteert.
My Federale

Kan ik als man toegang krijgen tot het klantnummer van mijn echtgenote en omgekeerd?

Nee, als particuliere gebruiker kan u om juridische redenen enkel toegang krijgen tot uw eigen klantnummer(s) en een eventueel gemeenschappelijk klantnummer op naam van het koppel (bv: Dhr. en Mevr. Peeters – Decloedt).
My Federale

Ik heb momenteel verschillende gebruikersnamen, elk voor een verschillend klantnummer. Kan ik alles groeperen binnen dezelfde omgeving?

Dit kan, voor zover voldaan is aan de juridische vereisten. Eenmaal ingelogd kan u in de rubriek ‘Mijn klantnummers’ een aanvraag indienen om bijkomende klantnummers op te nemen in uw website.
My Federale

Waarom ontvang ik een mail na mijn registratie aanvraag?

Deze mail heeft als doel uw e-mail adres te valideren en om op die manier ook uw volledige aanvraag te bevestigen. U dient hiervoor 1 maal te klikken op de link in de mail, niet dubbelklikken.
My Federale

Ik heb een mail ontvangen om mijn registratie te bevestigen, maar er gebeurt niets wanneer ik klik op de link in de mail.

Sommige mail providers blokkeren systematisch links en bestanden in de mails die u ontvangt. Indien dat bij u het geval is, dan dient u in eerste instantie de inhoud van de mail te deblokkeren. Op dat moment zal u ook kunnen klikken op de link in de mail.
My Federale

Waarom moet er voor bepaalde klantnummers een gebruikersovereenkomst ondertekend en teruggestuurd worden vooraleer toegang te krijgen?

Dit dient enkel te gebeuren in geval van een onderneming. De gebruikersovereenkomst maakt het mogelijk om aan een personeelslid (de zogenaamde ‘aangestelde’) toegang te geven tot het klantnummer van de onderneming. Dit document dient bijgevolg ondertekend te worden door een daartoe gemachtigd persoon binnen de onderneming.
My Federale

In het kader van een toegangsaanvraag tot Mijn FEDERALE Verzekering moest ik een gebruikersovereenkomst terugsturen. Ik vind dat document echter nergens terug. Wat kan ik doen?

Indien u reeds een paswoord heeft om in te loggen, dan kan u de gebruikersovereenkomst ten allen tijde opnieuw afprinten binnen de rubriek 'Mijn klantnummers'. Indien u nog niet over een paswoord beschikt, dan kan u hier een leeg exemplaar afprinten. Vergeet in dergelijk geval niet alle noodzakelijke gegevens in te vullen: - het klantnummer en bijhorende gegevens (naam, adres, vertegenwoordiger) - de gebruikersnaam - de persoonsgegevens van de aangestelde.
My Federale

Ik heb een mail ontvangen met een link naar de pagina waar ik mijn identificatiecodes moet ingeven. Er gebeurt echter niets wanneer ik klik op de link in de mail.

Sommige mail providers blokkeren systematisch links en bestanden in de mails die u ontvangt. Indien dat bij u het geval is, dan dient u in eerste instantie de inhoud van de mail te deblokkeren. Op dat moment zal u ook kunnen klikken op de link in de mail.
My Federale

Ik lijk niet meer te kunnen inloggen met mijn oud paswoord.

Ook indien uw paswoord dateert van voor 01 maart 2008 (een combinatie van 3 letters en cijfers), dan kan u dit paswoord blijven gebruiken om in te loggen. Het paswoord is wel steeds hoofdlettergevoelig. Paswoorden die dateren van voor 01 maart 2008 moeten steeds mét hoofdletters ingegeven worden.
My Federale

Ik ben mijn paswoord vergeten.

U kan online een nieuw paswoord aanvragen. Bij het eerste gebruik zal er u gevraagd worden om het ontvangen paswoord opnieuw te wijzigen.
My Federale

Vroeger kon ik inloggen met behulp van mijn klantnummer. Kan dit nu nog steeds?

Jazeker. Bij het inloggen dient u dan uw klantnummer in te geven als gebruikersnaam.
My Federale

Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten

U kan online een formulier invullen. Wij zoeken dan uw gebruikersnaam op.
My Federale

Ik kan niet meer inloggen omdat mijn gebruikersnaam geblokkeerd is.

Uw gebruikersnaam wordt om veiligheidsredenen automatisch geblokkeerd wanneer u 5 maal na elkaar probeert in te loggen met een verkeerd paswoord. Gelieve ons in dat geval te contacteren voor het deblokkeren van uw gebruikersnaam.
My Federale

Wat moet ik doen indien ik hierboven geen antwoord vind op mijn vraag?

Bezoek eventueel eerst de meer uitgebreide FAQ pagina binnen Mijn FEDERALE Verzekering in geval u reeds over een paswoord beschikt. U kan ons uiteraard ook contacteren voor een snel en duidelijk  antwoord.

Hoe kunnen we je helpen?

Via telefoon : al klant

Tel: 02 509 04 11

Ma - Vrij : 9u tot en met 17u

Via telefoon : nog geen klant

Tel: 0800 14 200

Ma - Vrij : 9u tot en met 17u       

Ter plaatse

Zoek een kantoor of zetel

Jouw kantoor

Toegangsplan hoofdzetel

Jouw bescherming als klant

Federale Verzekering stelt alles in het werk jouw bescherming als klant te waarborgen en schikt zich naar de wettelijke bepalingen voor de bescherming van jouw privéleven, het gebruik van jouw gegevens en het bewaren van hun vertrouwelijkheid.

De maatschappij neemt alle noodzakelijke voorzorgen om belangenconflicten te vermijden, te voorkomen en te beheren. Ze baseert zich op objectieve criteria voor het aanvaarden van een risico, de tarificatie en de uitbreiding van de waarborgen. Je kan deze segmentatiecriteria raadplegen.

Heeft u een klacht?
Meer info

Jouw persoonlijk toegang tot Federale Verzekering ?

Alles weten over jouw contracten, jouw financiële producten of je gegevens,… met andere woorden, dankzij My Federale heb je toegang tot jouw volledig verzekerings/bellegingsportefeuille 24u/24, 
7 dagen/7 ! 

 

Meld je aanHeb je nog geen MY FEDERALE ?
Vraag het hier aan >

Heb je autoschade? Ontdek dan wat je moet doen:

Autoschade, dat brengt altijd stress met zich mee.  Om extra stress te vermijden, hebben we een duidelijk stappenplan opgesteld.  En, goed nieuws! Federale Verzekering heeft alles voorzien om jou zo snel mogelijk terug op de baan te krijgen. Tip: kies meteen voor een erkend hersteller, waarmee Federale Verzekering samenwerkt. Zo hoef je zelf geen geld voor te schieten!

Alle tips op een rij