?
Hulp nodig?
Gaan

1183x289Federale Verzekering & Doccle

Vereenvoudig jouw verzekeringsadministratie in alle veiligheid

Waarom zou jij Doccle gebruiken? Toolkit banner EMU easy payment groen

 

  1. Een gratis en eenvoudig digitaal archief: al je verzekeringsdocumenten op 1 plek

  2. Betaal steeds tijdig je facturen: je betaalt makkelijk meteen of je krijgt een melding als de vervaldag er aan komt

  3. Ook je witte kaart (de vroegere “groene kaart”) ontvang je via Doccle



Veelgestelde vragen

Wat is Doccle?

Doccle is eigenlijk een digitaal archief, waarbij je ook op beveiligde manier je je premies kunt betalen. De documenten die je toegestuurd krijgt van Federale Verzekering, of andere partners van Doccle, kan je zo veilig bewaren en heb je steeds bij je dankzij de app op je smartphone. 
De app kan je downloaden via Google Play of de Apple Store

 

Is Doccle veilig?

Ja. Doccle werkt samen met Atos Worldline om je privacy en veiligheid te garanderen. Atos Worldline heeft een jarenlange expertise in het beveiligen van onlinetransacties.
Daarnaast zal Doccle je gegevens nooit gebruiken of doorsturen voor andere doeleinden. Een partner van Doccle heeft bovendien nooit toegang tot documenten of gegevens van andere partners.

 

Hoe kan ik de documenten die Federale Verzekering me stuurt, in Doccle krijgen?

Er zijn 3 manieren:

  1. Je ontvangt van Doccle een mailtje om je met Federale Verzekering te verbinden. In dat mailtje staat aangegeven hoe je dit kan doen.
  2. Ben je al gebruiker van Doccle? Dan krijg je ook een pushmelding om je te verbinden met Doccle.
  3. Je kan ook wachten op je volgende vervaldagbericht dat je krijgt via de post. Hierop staat een unieke QR code waarmee jij de verbinding met ons in Doccle kan maken. Doe je dit, dan ontvang je vanaf dat moment jouw documenten in Doccle. 
  4. Wil je zo lang niet wachten? Stuur dan een mailtje naar info@federale.be waarbij je aangeeft je te willen verbinden met ons op Doccle. Wij sturen je dan een mail met een unieke link. Hiermee kan jij meteen de verbinding maken met Federale Verzekering op Doccle. Of je krijgt via mail je tokens opgestuurd, en dan ga jij in Doccle op zoek naar Federale Verzekering (je kan ons vinden onder “Alle partners”) en brengt zo de verbinding tot stand met behulp van deze tokens.

 

Welke documenten ontvang je van Federale Verzekering?

In een 1ste fase kan je alle vervaldagberichten (document voor het betalen van je verzekeringspremies) voor je verzekeringen BOAR via Doccle krijgen en betalen. BOAR? Dat is een technische term en staat voor “Brand, Ongevallen, Aansprakelijkheid en diverse Risico’s” waarmee oa. de volgende verzekeringen worden aangeduid: B.A. Auto, B.A. Familiale, Multirisk Brand Woning, B.A. Ondernemingen, B.A. Bouw, … Deze 1ste fase gaat dit voorjaar van start.
Je zal ook je witte kaart (de vroegere “groene kaart”) via Doccle toekrijgen. De witte kaart heb je dan dankzij de Doccle-app op je smartphone altijd bij je in de auto. Wil je toch een kopie in je voertuig leggen (je kan je smartphone vergeten of de batterij kan leeg zijn), dan kan je dit document makkelijk afprinten.
In een 2de fase zullen ook de premiebetalingen voor de particuliere levensverzekeringen (denk maar aan Vita Pensioen Pensioensparen en Langetermijnsparen, Vita Flex 44, …) via Doccle verstuurd worden.

 

Kan ik mijn premies betalen via Doccle?

Ja! Je zal meteen jouw verzekeringspremies kunnen betalen via de betaalknop in Doccle, waardoor je jouw beveiligde bankapp opent, en zo betaalt. Alle noodzakelijke info (denk maar aan de mededeling) wordt automatisch mee overgenomen. Makkelijk!
Je kan er ook voor kiezen een melding te gebruiken. Doccle verwittigt je dan tijdig wanneer je jouw premie moet betalen. Nooit nog een laattijdige betaling dus!

 

Is Doccle er voor elke klant?

Zowel particulieren als ondernemers kunnen hiervan gebruik maken. Maar de toetreding loopt dus wel gefaseerd: eerst voor de BOAR-verzekeringen, daarna ook voor de levensverzekeringen. 
Werk je samen met een makelaar en verlopen je premiebetalingen via deze makelaar? Dan zal jij voor deze verzekeringen geen gebruik kunnen maken van Doccle.

 

Hoelang worden de verzekeringsdocumenten in Doccle bijgehouden?

De documenten die wij je sturen via Doccle zullen 7 jaar worden bijgehouden. Je verliest dus geen enkel belangrijk document meer!

 

Moet ik gebruik maken van Doccle?

Neen. Kies je ervoor om geen gebruik te maken van Doccle, dan krijg jij – uiteraard – nog steeds jouw verzekeringsadministratie op papier. 

 

Wat als ik gebruik maak van Doccle om de documenten van Federale Verzekering te ontvangen, maar deze toch opnieuw op papier via de post wil krijgen?

Dan moet je je je verbinding in Doccle met Federale Verzekering verbreken. Contacteer daarvoor de Customer Interaction Agents van Doccle via community@doccle.be. Via de automatische verwerking zullen wij op de hoogte worden gesteld dat je onze documenten niet meer wenst te ontvangen in Doccle. Je hoeft hier verder niks voor te doen.

 

Zowel ik als mijn echtgeno(o)t(e) zijn klant bij Federale Verzekering. We hebben elk onze eigen contracten met ons persoonlijk klantnummer, maar ook gezamenlijk contracten. Hoe verloopt dit in Doccle?

Voor je eigen contracten, is het eenvoudig. We sturen het document gelinkt aan jouw klantnummer, enkel naar jou… en dus ook enkel naar jouw Doccle-account. Voor de gezamenlijke contracten is er ook geen probleem. De persoon die jullie destijds aanduidden als hoofdtitularis krijgt die documenten en hij/zij kan ze delen. Niet alleen documenten kunnen gedeeld worden, je kan zelfs je account delen met wie je maar wil. Meer info daarover vind je hier. 
Een document – eens betaald via Doccle – wordt afgevinkt met “Betaald” en kan geen 2de keer betaald worden.

 

Waar kan ik meer info vinden? 

Aarzel niet om een kijkje te nemen op de help-pagina van Doccle.
Of neem even contact met ons op! Onze medewerkers helpen je graag verder. 

 

Hoe kunnen we je helpen?

Via telefoon : al klant

Tel: 02 509 04 11

Ma - Vrij : 9u tot en met 17u

Via telefoon : nog geen klant

Tel: 0800 14 200

Ma - Vrij : 9u tot en met 17u       

Ter plaatse

Zoek een kantoor of zetel

Jouw kantoor

Toegangsplan hoofdzetel

Berekening premie

 

Aanvraag offertes

    Jouw bescherming als klant

    Federale Verzekering stelt alles in het werk jouw bescherming als klant te waarborgen en schikt zich naar de wettelijke bepalingen voor de bescherming van jouw privéleven, het gebruik van jouw gegevens en het bewaren van hun vertrouwelijkheid.

    De maatschappij neemt alle noodzakelijke voorzorgen om belangenconflicten te vermijden, te voorkomen en te beheren. Ze baseert zich op objectieve criteria voor het aanvaarden van een risico, de tarificatie en de uitbreiding van de waarborgen. Je kan deze segmentatiecriteria raadplegen.

    Heeft u een klacht?
    Meer info

    Jouw persoonlijk toegang tot Federale Verzekering ?

    Alles weten over jouw contracten, jouw financiële producten of je gegevens,… met andere woorden, dankzij My Federale heb je toegang tot jouw volledig verzekerings/bellegingsportefeuille 24u/24, 
    7 dagen/7 ! 

     

    Meld je aanHeb je nog geen MY FEDERALE ?
    Vraag het hier aan >

    Heb je autoschade? Ontdek dan wat je moet doen:

    Autoschade, dat brengt altijd stress met zich mee.  Om extra stress te vermijden, hebben we een duidelijk stappenplan opgesteld.  En, goed nieuws! Federale Verzekering heeft alles voorzien om jou zo snel mogelijk terug op de baan te krijgen. Tip: kies meteen voor een erkend hersteller, waarmee Federale Verzekering samenwerkt. Zo hoef je zelf geen geld voor te schieten!

    Alle tips op een rij