Of je nu in je eigen wagen of in een huurauto zit, in de bus, trein of het vliegtuig, op de fiets of zelfs als voetganger… Overal ter wereld ben je beschermd tegen de financiële gevolgen van een ongeval. Wij komen tussenbeide in o.a. de medische kosten!
En ook je gezinsleden zijn beschermd door de verzekering Volledige Verkeersongevallen.
Jij, als verzekeringnemer, bent altijd verzekerd, net zoals je inwonende echtgeno(o)t(e), en je inwonende kinderen, ook als die al op kot zitten! Wonen er niet-gezinsleden onder je dak? Dan zijn ook zij beschermd, als ze niet voor jou werken.
Kies je voor de volledige bescherming, dan ben je verzekerd als bestuurder, passagier en zelfs als voetganger op de openbare weg. Bovendien geldt dit eveneens voor al jouw gezinsleden! Het maakt overigens niet uit of je aansprakelijk bent voor het ongeval of niet.
Jij en je gezin zijn beschermd voor elk verkeersongeval, waar ook ter wereld…
Heb je gekozen voor de bescherming als bestuurder? Dan zijn jij en je gezin beschermd bij een ongeval als:
De verzekering komt ook tussen als je aansprakelijk wordt gesteld voor het ongeval!
De verzekering beschermt je niet enkel als passagier of bestuurder. Je bent ook verzekerd bij het in- of uitstappen, bij het herstellen van je voertuig langs de openbare weg na pech, en als er kosten zijn als gevolg van het redden van personen of zaken.
En is er schade aan je kledij of aan persoonlijke voorwerpen? Dan komen we tussen in de kosten, tot € 250. Je huisdier is gekwetst? Ook dan komen we tussen in de vergoeding voor de dierenarts.
Wil je ook een bescherming als bestuurder van een motorfiets? Dat kan als je een aanvullende waarborg neemt. Deze is ook noodzakelijk indien je beschermd wil zijn bij het gebruik van een quad of een kart.
Wij komen niet tussen voor ongevallen, overlijden, invaliditeit, medische- of behandelingskosten die (deels) het gevolg zijn van:
Op dit product is het Belgische recht van toepassing.
Het betreft een overeenkomst met een duur van 1 jaar, stilzwijgend verlengd voor dezelfde periode, behalve wanneer jij je er als verzekeringnemer ten minste 2 maanden voor de vervaldag van de overeenkomst tegen verzet. Als wij, als verzekeraar, ons willen verzetten tegen een stilzwijgende verlenging, dienen we dit te doen ten minste 3 maanden voor de vervaldag van de overeenkomst. Je kan als verzekeringnemer de overeenkomst ook opzeggen op eender welk moment na het verstrijken van 1 jaar na aanvang van de overeenkomst, mits je een opzegtermijn van 2 maanden respecteert.
Heeft u een klacht?
Gelieve u dan in de eerste plaats te wenden tot de contactpersoon die belast is met uw dossier. Zijn/haar gegevens vindt u terug in onze briefwisseling. U kan uw klacht ook schriftelijk indienen op:
Federale Verzekering, Dienst Klachtenbeheer, Stoofstraat 12, 1000 Brussel.
Tel: 02 509 01 89 - beheer.klachten@federale.be
Indien u niet tevreden bent met het antwoord van onze Dienst klachtenbeheer, kunt u zich richten tot de Ombudsman van de Verzekeringen, de Meeûssquare 35, 1000 Brussel - Fax: 02 547 59 75 - info@ombudsman-insurance.be
Deze bepalingen doen geen afbreuk aan uw recht om een rechtsvordering in te stellen.
Tel: 02 509 04 11
Ma - Vrij : 9u tot en met 17u
Tel: 0800 14 200
Ma - Vrij : 9u tot en met 17u
Federale Verzekering stelt alles in het werk jouw bescherming als klant te waarborgen en schikt zich naar de wettelijke bepalingen voor de bescherming van jouw privéleven, het gebruik van jouw gegevens en het bewaren van hun vertrouwelijkheid.
De maatschappij neemt alle noodzakelijke voorzorgen om belangenconflicten te vermijden, te voorkomen en te beheren. Ze baseert zich op objectieve criteria voor het aanvaarden van een risico, de tarificatie en de uitbreiding van de waarborgen. Je kan deze segmentatiecriteria raadplegen.
Alles weten over jouw contracten, jouw financiële producten of je gegevens,… met andere woorden, dankzij My Federale heb je toegang tot jouw volledig verzekerings/bellegingsportefeuille 24u/24,
7 dagen/7 !
Meld je aan | Heb je nog geen MY FEDERALE ? Vraag het hier aan > |
Autoschade, dat brengt altijd stress met zich mee. Om extra stress te vermijden, hebben we een duidelijk stappenplan opgesteld. En, goed nieuws! Federale Verzekering heeft alles voorzien om jou zo snel mogelijk terug op de baan te krijgen. Tip: kies meteen voor een erkend hersteller, waarmee Federale Verzekering samenwerkt. Zo hoef je zelf geen geld voor te schieten!