?
Hulp nodig?
Gaan

Multirisk Brand Woning

Bescherm je huis of appartement met onze brandverzekering Multirisk Woning. Deze verzekering kan er voor zorgen dat je financiële problemen vermijdt. Deze brandpolis verzekert niet alleen de schade door brand, maar ook water- en stormschade, glasbreuk, en zoveel meer. Het is een absolute must, of je nu eigenaar of huurder bent. En je geniet een mooi voordeel! Je kan restorno’s* ontvangen: jouw aandeel in onze winst. Lees zeker verder!

Wat houdt dit in voor u?

  • Een financiële vergoeding bij schade aan je woning en meubilair, door brand, water, stookolie, overstroming, glasbreuk, vandalisme aan het gebouw, enz.
  • Een gratis nummer waarop je 24u/24 kan bellen om de nodige maatregelen te nemen bij een schadegeval
  • Ook als je je huissleutels verliest sturen wij een slotenmaker om jou te helpen 
  • Wij verzekeren automatisch jouw aansprakelijkheid als tijdelijke huurder op een ander adres dan je verzekerd hoofdverblijf
  • De extra kosten wegens de toepassing van nieuwe bouwnormen worden in jouw schadevergoeding inbegrepen
  • Zonnepanelen, tuin, tuinmeubels, zonnetenten, … ze zijn verzekerd!
  • Een goedkopere premie als je restorno's* krijgt... jouw aandeel in onze winst
     


Waar dient u op te letten?

  • Diefstal van de inhoud van je woning is niet inbegrepen in de basiswaarborgen, we raden je evenwel aan een bijkomende waarborg te ondertekenen voor dit risico
  • Bij elk schadegeval is er een eigen risico van toepassing, behalve voor de bijstand 
  • Als er een aanpassing van het gebouw is, en die heeft een belangrijke impact op de waarde van het gebouw of op het risico (zoals bv. de plaatsing van zonnepanelen, het aanleggen van een zwembad, de inrichting van een zolder, …), mag je dit niet vergeten aangeven
  • Check geregeld het bedrag waarvoor je je inhoud hebt verzekerd: als je waardevolle goederen koopt, kan het zijn dat de bescherming niet hoog genoeg ligt
     

Alles weten?

  • Je kan rekenen op bijstand via onze partner Mondial, bij een schadegeval en dit 24u op 24, inbegrepen in de premie. Zit je bv. in het buitenland op het moment van de brand? Dan zorgen wij dat je zo snel mogelijk naar huis kan.
  • Maar bijstand is ook voorzien bij pech, bijvoorbeeld als je je huissleutels verliest. Wij sturen dan een slotenmaker. 
  • Is er een overspanning op het stroomnet en het voedsel dat in de koelkast of in de diepvries lag, is voor de vuilbak? Dit is verzekerd! Zelfs als het gaat over een aangekondigde stroomonderbreking.
  • Is er schade aan je woning door inbraak, vandalisme of door graffiti? Dan ben jij verzekerd  (tot € 12.500 voor de graffiti).
  • Schade aan zonnepanelen en zwembadoverdekkingen is verzekerd.  
  • Stormschade aan je tuin, je tuinmeubels, barbecue, buitenkeuken of robotmaaier is verzekerd tot € 2.500.
  • Huur je een vakantiewoning of zit jouw zoon of dochter op kot? Ja? De polis voor je hoofdverblijf voorziet in een automatische bescherming van jouw aansprakelijkheid als (tijdelijk) huurder. Je hoeft dus geen aparte verzekering te onderschrijven. 
  • En je kan elk jaar jouw aandeel in onze winst krijgen, in de vorm van restorno’s op de bonus*. Een mooi financieel voordeel!

Wat is er verzekerd?

Jouw woning is niet enkel beschermd tegen schade door brand. Je geniet een veel uitgebreidere bescherming. Zo krijg je bijvoorbeeld ook een vergoeding met onze brandverzekering Multirisk Woning in de volgende situaties:

  • een waterleiding die barst of water dat binnendringt via je dak en je parket kapot maakt
  • een zware storm waardoor een deel van je dak wegwaait
  • een hevige hagelbui waardoor je glazen of plastic koepel kapot is
  • een auto die tegen je gevel rijdt
  • een overspanning op het elektriciteitsnet waardoor je elektrische toestellen beschadigd zijn
  • tijdens het stofzuigen tegen je tv botsen waardoor het glas breekt
  • een boom die op je dak valt: zowel je dak als jouw beschadigde zonnepanelen worden vergoed

Maar wat als er een losliggende dakpan naar beneden valt op de auto van je buur? De schade aan anderen en hun goederen wordt vergoed. Ook jouw burgerlijke aansprakelijkheid is dus gewaarborgd!  

 

Wat is er niet verzekerd? Zijn er beperkingen?

Wordt niet verzekerd:

  • Schade die jij of een andere verzekerde moedwillig toebrengt
  • Schade die zich opnieuw voordoet omdat je de oorsprong van een eerder schadegeval niet hebt weggewerkt
  • Schade door slecht onderhoud
  • Schade aan ruïnes of aan gebouwen bestemd voor afbraak
  • Schade die puur esthetisch is

Je aandeel in elke schade bedraagt € 263,44 (geïndexeerd, volgens index juni 2019). 

Wij waarborgen geen enkele schade die je oploopt waarvoor je niet de gevraagde preventiemaatregelen genomen hebt, in zoverre er een oorzakelijk verband is met de schade.

De waarborgen, uitsluitingen en limieten zoals hierboven beschreven zijn niet exhaustief. Raadpleeg de algemene voorwaarden en de IPID voor je een verzekeringsovereenkomst onderschrijft.

Inbegrepen in jouw premie!

Bijstand 24u op 24

Federale Verzekering biedt je, via haar partner Mondial, bijstand - inbegrepen in de premie - aan, waar je terecht kan voor: advies van een expert in verband met maatregelen die je moet nemen bij een schadegeval, het contacteren van een vakman die maatregelen kan treffen om de schade te beperken, het bewaken van een beschadigd gebouw, het zoeken van een tijdelijk onderkomen, de repatriëring van de eigenaar die zich in het buitenland bevindt op het moment van het schadegeval…

Sleutels verloren? Wij sturen je een slotenmaker

Wanneer jouw sleutels gestolen of verloren geraakt zijn, of je kan je huis niet meer binnen door een beschadigd slot, dan stuurt Federale Verzekering een slotenmaker en betalen wij de factuur, tot een bedrag van € 300. Bel naar het nummer 02 509 0800.

Je vertrekt op vakantie?

Het huis of appartement dat je tijdens jouw vakantie huurt wordt automatisch én gratis meeverzekerd, voor dezelfde waarborgen als jouw eigen woning. Ook de verzekering van het kot dat je huurt voor jouw studerende zoon of dochter, en zelfs van de zaal of van de tent die je huurt voor een familiefeestje, wordt je gratis aangeboden.

Waterverlies? Of een verlies van stookolie?

Heb je een lek waardoor er water wegloop dat schade veroorzaakt en pas nadien merk je op dat je waterfactuur de hoogte in gaat? Of loopt de stookolie door een breuk in de leiding of in de tank, in de bodem? Dan sturen wij een expert langs om het lek te dichten. Wij komen ook tussen om de schade te herstellen en wij nemen de verhoging van je factuur ten laste. De grondsanering voor het verwijderen van de stookolie is verzekerd tot € 12.500!

een waardevolle tip

Probeert er een dief binnen te breken? Dan wordt de schade die hij toebrengt aan jouw woning sowieso vergoed door de brandverzekering Multirisk Woning! Maar wil je de inhoud van je woning ook beschermen tegen diefstal? Sluit dan zeker de bijkomende waarborg “Diefstal” af. En je tuinmeubels en robotmaaier zijn meteen meeverzekerd, ook als ze buiten blijven staan.

Rechtsbijstand

Voeg de waarborg Rechtsbijstand toe aan je polis. De kosten van de advocaten en van de experts die jou zullen verdedigen voor de rechtbank tegenover het Openbaar Ministerie of tegen een derde bij schade aan jouw gebouw, worden op deze manier vergoed. Je kan ook op onze Rechtsbijstand rekenen om een einde te maken aan een problematische situatie die schade veroorzaakt aan jouw gebouw door nalatigheid van een buur of een derde. 

Wettelijke bepalingen

 

Op dit product is het Belgische recht van toepassing.

Het betreft een contract met een duur van 1 jaar, stilzwijgend verlengd voor dezelfde periode.

Ontdek de segmentatiecriteria voor onze verzekering Multirisk Brand.

*De restorno’s evolueren met de tijd in functie van de resultaten en de toekomstperspectieven van de verzekeringsonderneming, haar solvabiliteit, de economische conjunctuur en de toestand van de financiële markten in verhouding tot de verbintenissen van de Coöperatieve Vennootschap voor Verzekering tegen Ongevallen, Brand, Burgerlijke Aansprakelijkheid en Diverse Risico’s, die deel uitmaakt van de Groep Federale Verzekering. De toekenning van de restorno’s is niet gewaarborgd in de toekomst. De restorno’s variëren per categorie en per type product. De regels inzake hun toekenning zijn opgenomen in de statuten van de Coöperatieve Vennootschap voor Verzekering tegen Ongevallen, Brand, Burgerlijke Aansprakelijkheid en Diverse Risico’s. De statuten kunnen hier geraadpleegd worden.

Heeft u een klacht?
Gelieve u dan in de eerste plaats te wenden tot de contactpersoon die belast is met uw dossier. Zijn/haar gegevens vindt u terug in onze briefwisseling. U kan uw klacht ook schriftelijk indienen op:

Federale Verzekering, Dienst Klachtenbeheer, Stoofstraat 12, 1000 Brussel.
Tel: 02 509 01 89 - fax: 02 509 06 03 - beheer.klachten@federale.be 

Indien u niet tevreden bent met het antwoord van onze Dienst klachtenbeheer, kunt u zich richten tot de Ombudsman van de Verzekeringen, de Meeûssquare 35, 1000 Brussel - Fax: 02 547 59 75 - info@ombudsman.as.

Deze bepalingen doen geen afbreuk aan uw recht om een rechtsvordering in te stellen. 

Hoe kunnen we je helpen?

Via telefoon : al klant

Tel: 02 509 04 11

Ma - Vrij : 9u tot en met 17u

Via telefoon : nog geen klant

Tel: 0800 14 200

Ma - Vrij : 9u tot en met 17u       

Ter plaatse

Zoek een kantoor of zetel

Jouw kantoor

Toegangsplan hoofdzetel

Jouw bescherming als klant

Federale Verzekering stelt alles in het werk jouw bescherming als klant te waarborgen en schikt zich naar de wettelijke bepalingen voor de bescherming van jouw privéleven, het gebruik van jouw gegevens en het bewaren van hun vertrouwelijkheid.

De maatschappij neemt alle noodzakelijke voorzorgen om belangenconflicten te vermijden, te voorkomen en te beheren. Ze baseert zich op objectieve criteria voor het aanvaarden van een risico, de tarificatie en de uitbreiding van de waarborgen. Je kan deze segmentatiecriteria raadplegen.

Heeft u een klacht?
Meer info

Ben je al klant bij Federale Verzekering ?

Alles weten over jouw contracten, jouw financiële producten of je gegevens,… met andere woorden, dankzij My Federale heb je toegang tot jouw volledig verzekerings/bellegingsportefeuille 24u/24, 
7 dagen/7 ! 

Meld je aan

Heb je nog geen toegangscode ontvangen
voor My Federale ?

Vraag deze hier aan